Sponsorer 2021

Huvudsponsorer till Livsmedelsdagarna 2021 är Eurofins, Svenskmärkning, Solina och Elvenite. Vi riktar ett stort tack till våra huvudsponsorer och utställare för att de gör det möjligt för oss att arrangera programmet den 20-22 oktober.

Om ditt företag också vill bli sponsor så är det bara att kontakta Cecilia Öster, tel 070-606 70 45 eller cecilia.oster@livsmedelifokus.se för att få veta mer om vilka fördelar som det innebär för er.

Huvudsponsorer

Eurofins Food & Feed Testing Sweden AB är en av landets ledande aktörer inom analytiska laboratorietjänster som riktar sig till alla förädlingsled inom livsmedelsindustrin. Vi är en global aktör med över 55 000 anställda med mer än 900 laboratorier i 50 länder. Inom Eurofins Food & Feed finns två verksamhetsområden: Livsmedel samt Mejeri & Mjölk.
Inom Livsmedel erbjuder vi Livsmedelssäkerhet, Livsmedelskvalitet och Redlighet. Vi utvecklar ständigt nya metoder, analyser och tjänster så att primärproducenter, livsmedelsproducenter och dagligvaruhandel kan leva upp till kraven på säkerhet, kvalitet, spårbarhet och trovärdighet som ställs från kunder, konsumenter och myndigheter.
Inom Mejeri & Mjölk har vi byggt upp en unik kompetens genom nära samarbete med flera av Europas ledande mejerier. Vi har kunskap och erfarenhet inom såväl det mikrobiologiska som det kemiska området och utför ackrediterade analyser för leverantörsmjölk, kokontroll samt mejeriföretagens förenklade vattenanalyser.
Våra laboratorier och de allra flesta av våra analyser är ackrediterade av Swedac. Vi är en partner som bidrar till att upprätthålla och stärka förtroendet både för ditt livsmedelsföretag och ditt varumärke.

Svenskmärkning står bakom den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige, som används på råvaror, livsmedel och växter. Märkningen betyder att produkten är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige.
Från Sverige-märket gör det enkelt för konsumenten att hitta och göra medvetna val av de svenskproducerade varor de efterfrågar. På samma sätt underlättar märket för företag som tydligt vill visa att deras produkterna lever upp till märkningens kriterier. Även restauranger använder märkningen.
Förtroendet för och kännedomen om Från Sverige-märkningen är hög — 8 av 10 känner till märkningen och 3 av 4 säger att en tydlig Från Sverige-märkning underlättar när de handlar mat och dryck (Demoskop 2021). Ursprungsmärkningen lanserades i april 2016 av Svenskmärkning AB, som gemensamt ägs av initiativtagarna Livsmedelsföretagen, Svensk Dagligvaruhandel och LRF.
Företag som vill använda Från Sverige-märkningen, som även omfattar Kött från Sverige och Mjölk från Sverige, ansöker om avtal med Svenskmärkning . Om det kan du läsa mer på frånsverige.se.

 Letar du efter nästa heta trend?
Är ni nyfikna på nästa heta smaktrend? Behöver ni ett alternativ som både köttätare och vegetarianer uppskattar? Söker ni en partner som ständigt strävar efter den bästa funktionella lösningen för att kontrollera hållbarhet och färgstabilitet eller en deklaration som andas ’clean label’.

Vi på Solina lever för att inspirera våra kunder. Med passion tar vi alltid oss an utmaningen att inspirera våra kunder med nya, spännande och ibland oväntade smakupplevelser.
Tillsammans med er utvecklar vi måltidslösningar som erbjuder konsumenterna attraktiva smakupplevelser baserade på era önskemål och marknadens efterfrågan.

Genom den internationella prägel som genomsyrar Solina finns det en konstant omvärldsbevakning som håller koll på kommande trender. Vi testar ständigt nya ingredienser, nya tankar och utmanar med nya kulinariska upplevelser.

 Vi löser dina svåra problem och får dig att växa.
Elvenite hjälper dig och livsmedelsindustrin med allt ifrån affärssystem och dataanalys till att skapa datadrivna insikter och innovation. Vi hjälper Skandinaviens ledande livsmedelsföretag skapa värde och tillväxt genom att kombinera djupt bransch- och verksamhetskunnande med målet att maximera värdet av ditt affärssystem och processer. Med snart 75 medarbetare är vi glada att kunna erbjuda en bred palett av expertis och personlighet.
”Grow Happy” är inte vår tagline eller slogan. Det är vår polstjärna.
Vi tror att nyfikenhet och förtroende är det som får en att växa. Det krävs mod till att följa idéer som utmanar det redan kända, för att hitta det som är nytt och det som är bra. Vi vill att alla ska växa, människor och organisationer tillsammans. Utan att förstöra eller trampa på någon. Om tillväxt ska vara effektiv och meningsfull behöver den vara hållbar, rättvis och omtänksam.
Det är enklare sagt än gjort. Det är vår utmaning. Vårt hjärta. Vårt varför.