Foodora inför hemleverans av nattamat

Foodora fortsätter att öka antalet anställda och utöka tjänsteutbudet. Nu börjar de med nattöppet. Tidigare har de infört tidiga frukostleveranser och nu börjare de med nattservice.

Foodora forstätter att växa både på bredden och tvären. I slutet av augusti meddelade q-handelsföretaget att de bara i augusti tillsatte 500 nya medarbetare. Sedan början av pandemin har bolaget anställt över 2 000 personer och har i dag enbart i Sverige över 6 000 anslutna butiker och restauranger.

Det senaste tillskottet på foodoras tjänsteutbud är nattleveranser. De har noterat att kundernas beställningarna i allt högre utsträckning sker utspritt över dygnet och för att möta den efterfrågan förlänger bolaget nu sina öppettider.

Med start omgående kommer kunder i Stockholm att kunna beställa varor fram till klockan 02:00 på fredagar och lördagar. Fler områden kommer inom kort att erbjuda de nya öppettiderna.

– Vi har sett en markant efterfrågan både från partners och kunder att införa senare hemleveranser. Att införa ännu senare leveranser är också ett sätt för oss att underlätta och hjälpa det lokala näringslivet att stärka sin digitala affär. säger John Denbratt, Operativ chef, foodora Sverige.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Värdekedjan

Grossist lanserar recept på framtidens krogklassiker

Martin & Servera tar hjälp av kändiskockar för att twista älskade krogklassiker med lägre klimatpåverkan.
– Trenden är tydlig, allt fler gäster vill ha klimatsmart och mer växtbaserat på tallriken, och vi vet att restaurangbranschen vill visa vägen, säger kommunikations- och hållbarhetsdirektören Kristina Ossmark.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.