Brämhults lanserar smoothies som funkar bra till fikat

Brämhults juice lanserar två nya smaker som är inspirerade av vår svenska fika. De har smak av kakao eller kardemumma och kombinerar nya ingredienser med fokus på njutning.

Brämhults Fika Smoothie Kardemumma är blandning av äpplen, banan, mango, kokosmjölk och som namnet skvallrar om –kardemumma. Den andra nyheten, Brämhults Fika Smoothie Kakao har förutom choklad även smak av äpplen, banan, kokosmjölk och citronjuice.

– Vi älskar frukt i alla former och tycker det är fantastiskt roligt att kunna presentera våra FIKA Smoothies som är precis lika goda som de låter! En fika som är naturligt laddad med ingredienser som gör gott, säger Jonas Hofstedt, Brand Manager Brämhults.

I samband med produktnyheterna lanserar företaget även en ny kampanjen ”…a conversation starter” där mötet står i fokus och vikten av att träffas och prata med varandra – att ta en fika.

Dela

Fler nyheter i Mötesplatser och Värdekedjan

Succé för svenskt naturbeteskött – Coop har dubblat försäljningen

Ett ökat intresse för svenskt naturbeteskött har lett till dubblad försäljning i Coops butiker.
– Vi är glada för möjligheten att stötta svenska livsmedelsproducenter och ta ett helhetsansvar, säger Majsan Pense på Coop Sverige.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.

Bli medlem