foodora och Scan lanserar nya köttiga matkassar

Nu lanserar foodora i samarbete med Scan två nya matkassar – en Burgarkasse som utvecklats med Jureskogs och en Köttkasse i samarbete med AG Kötthandel.

Utbudet av nya färdiga matkassar levererade hem till dörren tycks aldrig sina. Nu går foodora och Scan ihop och presenterar två nya köttiga kassar på marknaden. Det är en Burgarkasse som utvecklats tillsammans med hamburgerkedjan Jureskogs samt en Köttkasse med AG Kötthandel som samarbetspartner.

– Genom starka partnerskap kan goda idéer gro. Då vår tidigare julkasse blev en succé utökar vi nu sortimentet med två matkassar. Tillsammans med Scan ser jag oändliga möjligheter, då de likt oss är ett företag som omfamnar möjligheter och ser styrkan i att kombinera våra muskler, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora

– Tillsammans testar vi nya sätt att erbjuda konsumenterna mat av hög kvalitet i trepartssamarbete med välkända svenska restauranger, säger Maria Dunderberg, försäljningsdirektör Foodservice på HKScan Sverige.

Jureskogs är grundad av Johan och Ludvig Jureskog och är Sveriges snabbast växande hamburgerkedja. De har tagit fram Burgarkassen som innehåller alla komponenter som hemmakocken behöver för att själv laga till två High Five-burgare. Färs från svensk mjölkko som utvecklats av Jureskog och Scan i samarbete, bröd från eget bageri, ost från svenska gårdar samt övriga tillbehör. Med kassen följer Johan Jureskogs egna tillagningstips för att lyckas med en perfekt High Five.

Kocken Johan Jureskog blev känd då han i tv-serien Världens bästa burgare gav sig av på en roadtrip i USA för att träffa en lång rad kockar och testade massor med burgare. Johan Jureskog är också en av eldsjälarna bakom AG Kötthandel, en butik för kvalitetskött.

Köttkassen innehåller kött som är särskilt utvalt av styckmästare Benny Granqvist på Scan i samarbete med experterna på AG Kötthandel, samt tillbehör. Med hjälp av AGs experttips och egen grillmetod som medföljer kassen skapar man lätt själv en unik måltidsupplevelse på hemmaplan.

 

Dela

Fler nyheter i Måltider och Värdekedjan

Livsmedelsstrategin 2.0: ”Möjlighetsfönstret står på vid gavel”

Torsdagen den 18 april bjöd landsbygdsminister Peter Kullgren in till ett möte om den nya livsmedelsstrategin 2.0. Livsmedel i fokus fick en pratstund med Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef på Livsmedelsföretagen, som var en av dem som deltog.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.