Tre nya Tempobutiker i Stockholms skärgård

Till sommaren finns det tre nya Tempobutiker i Stockholms skärgård. Det är butiker på Sandhamn, Runmarö samt Nämdö som byter från sina gamla kostymer till Tempos. I och med bytet får de ett utökat sortiment med fokus på färskvaror

Tempo ingår i Axfood-koncernen och hanteras av samma organisation som Hemköp. Totalt finns cirka 140 butiker runt om i landet och i sommar kommer det att finnas tre nya i Stockholms mellersta skärgård.

– Vi välkomnar de här välskötta butikerna till Tempo och ser att vårt koncept fungerar lika bra i bostadsnära lägen i storstäder som ute på öar i skärgården där handeln främst sker under sommarsäsongen. Med Tempo får butikerna nu ett utökat sortiment och riktigt bra kampanjer varje vecka, säger Henrik Sved, affärsområdeschef Tempo.

På Sandhamn genomgår den enda matbutiken Westerbergs Livs en gedigen renovering och profileras om till en Tempobutik som öppnar upp i slutet av april.

– Jag är förväntansfull inför bytet till Tempo och att vi nu till säsongen erbjuder en helt ny butik som känns rymligare och fräschare. Sortimentet avgjorde när vi valde Tempo – vi kan nu erbjuda ett bredare sortiment med fokus på färskvaror, bra färdigmat och ekologiska varor, säger Caroline Wedberg, handlare Tempo Westerbergs Livs Sandhamn.

På Runmarö omvandlas butiken till Tempo i början på maj och på Nämdö kommer Guns Livs att bygga om och öppna innan midsommar.

– Hela hamnen får ett lyft med ny större matbutik, restaurang och renoverad sjömack, säger Robert Sörman, handlare kommande Tempo Nämdö.

– Vi får med dessa tre butiker ett tillskott av både lång erfarenhet av handel i skärgården och nytänkande entreprenörskap. Det är stora investeringar butikerna nu gör och det är roligt att se hur Tempo får vara med på deras resor framåt, säger Henrik Sved.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Värdekedjan

Livsmedelsstrategin 2.0: ”Möjlighetsfönstret står på vid gavel”

Torsdagen den 18 april bjöd landsbygdsminister Peter Kullgren in till ett möte om den nya livsmedelsstrategin 2.0. Livsmedel i fokus fick en pratstund med Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef på Livsmedelsföretagen, som var en av dem som deltog.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.