Brad Pitt utvald som frontfigur i kampanj för kaffemaskiner

Brad Pitt gör en George Clooney. Han blir ansiktet utåt för kaffe. Det världsledande varumärke för kaffemaskiner i hemmet De’Longhi har engagerat honom till sin första internationella kampanj.

De’Longhi har skapat en film där tittarna får följa med Brad Pitt när han köper kaffebönor i Los Angeles och sedan tar sig hem på sin motorcykel. Där landar han i ett vackert hem och kopplar av med en kopp kaffe – tillagad i en av företagets kaffemaskiner.

– Vi tror att Brad Pitt är den perfekta ambassadören att fronta De’Longhi för hela världen. Brad personifierar De’Longhi-andan: djärv och internationell men samtidigt sofistikerad och elegant, säger chief executive officer Massimo Garavaglia.

Filmproduktionen har också en svensk anknytning – filmfotografen Linus Sandgren som vunnit en Oscar för bästa foto i filmen ”La la land”. Även kompositören Justin Hurwitz medverkar i reklamfilmen, och regissören bakom är Damien Chazelle, som båda var med och skapade La la land.

Valet föll inte på Brad Pitt enbart för hans internationella kändisskap och att han är en hyllad skådespelare samt producent. Han är också förespråkare för miljöfrågor, konstsamlare och brinner för arkitektur och design.

Dela

Fler nyheter i Människor och Värdekedjan

Beredskapsexperten: “Jag älskar problem som folk vill ha lösningar på”

Ulrika Dahlin är beredskapsansvarig på Svensk Dagligvaruhandel, med uppdrag att koordinera och företräda dagligvaruhandelns intressen i arbetet med beredskap och Sveriges livsmedelsförsörjning.
– Förmågan att snabbt ställa om ligger i handelns affärsmodell, säger hon.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.