Coop lanserar nytt premiumkoncept

I höst lanserar Coop ett nytt premiumkoncept med fokus på bra råvaror, smak och hantverk. Produkterna kommer att säljas under varumärket Coop Gourmet och finnas tillgängliga både i vanliga butiker och på nätet.

Coop Gourmet är ett nytt premiumkoncept från Coop. Syftet är att kunderna ska kunna unna sig lite extra lyx utan att det blir alltför dyrt. I sortimentet står smak, hantverk och råvaror av högsta kvalitet högt upp på agendan.

– I takt med att fler lagar mer mat hemma, vill man unna sig god mat med hög kvalitet, vid fler tillfällen. Därför är jag extremt glad att vi nu kan erbjuda våra kunder och medlemmar en ny serie produkter med matglädje i fokus som skapar en känsla av lyx. Vi fokuserar på bra råvaror och med högsta fokus på god smak till en rimlig prisnivå, säger Åsa Wickholm, chef för Coops egna varumärken.

Under hösten släpps ett tjugotal artiklar inom chark, kött och ost. Några av producenterna bakom är: Herrljunga Cider AB och Kullabygdens Musteri samt de två italienska företagen I L C La Mediterranea S.p.A och Nuova Castelli S.p.A.

I vår släpper Coop ytterligare produkter i serien, men vilka varor det rör sig om vill de inte avslöja än.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling

Livsmedelsstrategin 2.0: ”Möjlighetsfönstret står på vid gavel”

Torsdagen den 18 april bjöd landsbygdsminister Peter Kullgren in till ett möte om den nya livsmedelsstrategin 2.0. Livsmedel i fokus fick en pratstund med Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef på Livsmedelsföretagen, som var en av dem som deltog.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.