Coop öppnar ny, innovativ digital butik

På 25 kvm i centrala Stockholm öppnar Coop en ny form av digital butik. Här kommer kunden att få ta del av nya digitala lösningar och utforska nya områden innan de skalas upp och erbjuds på fler platser.

–  Det här är nästa steg i vår digitala resa. För att fortsätta stärka vårt digitala erbjudande för kund och medlem behöver vi en plats där vi tillsammans med de mest innovativa partnerbolagen kan testa teknik i framkant, för att se vad som flyger och inte flyger, säger Amer Mohammed, affärsområdesdirektör Digital, Coop.

Coops nya digitala upplevelsebutik ligger passande nog i Stockholms hippa innovationscenter Epicenter. Den är en del av andra innovativa tjänster i klustret Epicenter Store på samma adress. Coop-butiken är liten, 25 kvm, obemannad och saknar kassor. Här kommer kunderna att kunna ta del av digitala erbjudanden som ligger i framkant.

I ett första skede lanseras betaltjänsten Scan & Pay, där kunden skannar varorna direkt i mobiltelefonen och betalar med swish.

– Med butiken i Epicenter Store kan vi på ett effektivt sätt addera fler tjänster och funktioner till Scan & Pay och fortsätta utveckla vårt erbjudande. Digitala betalningar och enkelhet är viktigt i framtidens dagligvaruhandel och nu har vi möjlighet att flytta fram våra positioner ännu mer, säger Carita Weiss, chef betalningar, Coop.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Mötesplatser

Ica blandar ärtor i köttfärsen: ”Hushållsfärs”

Hushållsfärs och hushållsburgare. Så heter två nya produkter från Ica som består av 30 procent ärtfärs och 70 procent nötfärs. Jämfört med traditionell nötfärs ger de cirka 28 procent lägre klimatavtryck.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.