Träningstrenden skapar sug efter proteinprodukter

Intresset för träning och hajpen kring proteinintag gör att marknaden för kvarg fortsätter att växa. Lindahls lanserar återigen nya proteinberikade produkter – denna gång två laktosfria kvargprodukter där man kombinerat vassleprotein och kaseinprotein.

– Kasein och vassle är en oslagbar kombo för muskelåterhämtning. Medan vassle tas upp snabbt av kroppen och blir perfekt påfyllning efter träningen, tas kasein upp långsamt vilket ger en långvarig mättnad, säger Gabriella Stajduhar, varumärkesansvarig för Lindahls, i ett pressmeddelande.
De nya kvargprodukterna kommer i portionsförpackningar och i två olika smaker – Strawberry Sundae och Lemon Cheesecake. De är laktosfria och gjorda på svensk mjölk. Produkterna tillhör Lindahls produktsegment PROTEIN+ som sedan tidigare inkluderar två proteinberikade drycker.
– 2024 presenterade vi vårt nya produktsegment PROTEIN+, vars fokus är produkter med högt proteininnehåll som ger maximal effekt före, under och efter träning. I den starka proteintrend som råder har de blivit väldigt uppskattade och vi är glada över att kunna utöka sortimentet, fortsätter Gabriella Stajduhar.
Lindahls lanserar också samtidigt en kvarg med jordgubbsmak i 900-gramsförpackning.


Gabriella Stajduhar är varumärkesansvarig på Lindahls.

I Lindahls nya Proteinrapport 2025 förklarar kvargvarumärket vad som gör ett protein fullvärdigt, hur olika proteinkällor skiljer sig åt och hur du kan tänka kring protein i vardagen – oavsett om du är aktiv, äldre eller bara vill äta balanserat. Kvargrapporten kan du ta del av här.

 

Dela

Fler nyheter i Trend

Ökad import av EMV pressar svenska livsmedelsproducenter

Försäljningen av svensk mat minskar medan importerade EMV-produkter allt större plats i butikshyllorna.
– Sänkt matmoms skulle kunna ge en välbehövlig skjuts till köpkraften, säger Livsmedelsföretagens chefekonom Carl Eckerdal.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.