Menigo storsatsar på EMV: ”Utnyttjar kraften av att vara ett globalt företag”

Menigo lanserar ett nytt eget varumärke i tre kategorier under namnet Sysco Brands, samtidigt som de gamla EMV-produterna fasas ut.

Det nya varumärkesnamnet ska spegla det faktum att Menigo sedan 2016 är en del av Sysco, en av världens största foodservice-aktörer.
– Den nya produktserien som vi nu lanserar är bara ett exempel på hur vi på Menigo kan nyttja kraften av att vara en del av ett globalt företag samtidigt som vi behåller foten i det lokala, säger Joakim Sköld Östling, försäljningsdirektör på Menigo i en kommentar.

De nya produkterna kommer att finnas i tre olika kvalitetsnivåer: Sysco Essentials, Sysco Classic och Sysco Premium, och ska successivt fasa ut Menigos nuvarande EMV-produkter.

– Sysco produkterna är våra egna varor tydligt indelade i tre olika kvalitetsnivåer, vilket gör det enklare för kökschefer och inköpare att göra rätt val utifrån just sitt kök, säger Åsa Wickholm, varumärkeschef på Menigo.

 

Dela

Fler nyheter i Måltider och Trend och Värdekedjan

Bönan och biffen i fokus i framtidsrapport: ”Det behövs visioner”

Det går att skapa ett cirkulärt och modernt nettonoll-samhälle, men vägen dit måste förändras. Det slås fast i en färsk rapport som ska överlämnas till regeringen – och där framtidens mat är en av flera visioner som presenteras.