Ingela Stenson: ”Missa inte årets viktigaste branschevent!”

Nu är det knappt två veckor kvar till Livsmedelsdagarna och det finns några platser kvar. Ingela Stenson, styrelseledamot och chefredaktör för Livsmedel i fokus ser fram emot dagarna i Tylösand.

– Livsmedelsdagarna blir en fantastisk händelse! Dels för att årets program är enastående aktuellt och omistligt för den som jobbar med mat. I år vill vi ge Livsmedel i fokus medlemmar kunskap och insikter kring den komplicerade situation vi är i – en pandemi som förhoppningsvis är på tillbakagång och en klimat-/miljösituation som åter får fullt fokus. Och mycket, mycket mer.

Dels för minglet mellan programpunkterna där vi fortsätter diskussionerna, träffar utställare, knyter kontakter och får höra det senaste skvallret i branschen.

Intresset i år är stort – det är verkligen roligt att så många kommer till Tylösand. Alla kommer att vara glada att få träffas igen.

Några axplock – hela programmet finns på livsmedelsdagarna.se

  • Johan Kuylenstierna kommer, vi är så glada och stolta över det och ber honom svara på frågan ”Är det kört för klimatet?”, svaret är nej.
  • Två priser delas ut, spänningen och förväntningarna är stora på vems som blir Årets Impact Maker och vem som i år får Livsmedelspriset. Mer om det​ …
  • Sweden Food Arenas spännande workshop ”Från forskning till värdsklass.”
  • IKEA berättar om sin livsmedelsagenda
  • Två pass – Hållbar innovation och Hållbar nutrition – ger nya insikter om utvecklingen.
  • Ica redogör för hur kunddata och hållbarhet hör ihop
  • Polarbröds Karin Bodin talar över ämnet ”Att resa sig ut askan”.
  • I slutdebatten ställer vi frågan ”Hållbar konsumtion, vem ska ta ansvar och betala?” där medverkar till exempel Lars som bytt kaffe mot kött.

Varmt välkomna till Tylösand, det finns några platser kvar!

Hälsar Ingela Stenson, styrelseledamot och chefredaktör för Livsmedel i fokus.

Dela

Fler nyheter i Människor och Mötesplatser

Grossist lanserar recept på framtidens krogklassiker

Martin & Servera tar hjälp av kändiskockar för att twista älskade krogklassiker med lägre klimatpåverkan.
– Trenden är tydlig, allt fler gäster vill ha klimatsmart och mer växtbaserat på tallriken, och vi vet att restaurangbranschen vill visa vägen, säger kommunikations- och hållbarhetsdirektören Kristina Ossmark.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.