10 augusti 2022
– Rent strategiskt är detta en av våra viktigaste etableringar.
Det säger Sanna Holst, retailchef för Lindt i Norden, och förklarar att på Väla når man inte bara en stor kundgrupp i Skåne utan även en bra bit av den danska marknaden.
Lindt har en offensiv strategi att etablera egna försäljningsställen utanför dagligvaruhandeln; butiken i Väla blir en viktig del i den strategin.
– Genom egna butiker kan vi lättare förtrolla kunderna med vår choklad och erbjuda ett sortiment som är tio gånger större än det man möter i sin livsmedelsbutik, säger Sanna Holst.
Butiken kommer att erbjuda kunderna 300 olika chokladprodukter ur Lindts sortiment.
Under öppningsdagen kommer de första 100 betalande kunderna att få ytterligare ett kilo choklad vardera som gåva.
Dela
Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling
Svenskt godis gör succé – nu ökar investeringarna
Efterfrågan på svenskt godis utomlands ökar. Nu investerar Orkla Confectionery & Snacks 20 miljoner kronor för att öka kapaciteten i Bubs godisfabrik i Jönköping.
2 maj
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.