Lejonet & Björnen etablerar sig i Stockholm: “Ska andas premium”

Nu har Stockholms nyaste glassbar öppnat på Mall Of Scandinavia. Ambitionen är att vara en mötesplats för alla åldrar där glass och upplevelse står i centrum.

Göteborgsföretaget Lejonet & Björnen har tillverkat glass och sorbet av hög kvalitet sedan 1977. Glassen finns redan i såväl livsmedelsbutiker som kaféer och restauranger i Stockholm, men nu öppnas den första glassbaren – en stor satsning på Mall Of Scandinavia.
– Vi har en önskan om att etablera oss än mer hos alla glassälskare i Stockholm. Många känner till Lejonet & Björnen så varumärkeskännedomen är relativt hög och vi vill fortsätta att utveckla den samt få fler personer att förälska sig i oss och våra goda produkter. En viktig del i vår utveckling är fler glassbarer med vårt koncept, säger Katarina Mild, vd och ägare till Lejonet & Björnen.
Glassbaren ägs och drivs av Robert Karlsson, Askin Ünsal och Ibrahim Ishak, tre välkända namn inom glassbranschen i Stockholm.
– Två saker är viktiga för oss när vi inleder nya relationer. Vi vill att våra samarbetspartners sätter kvalitet först. Det ska vara något extra, andas premium, när man besöker Lejonet & Björnen. Och det andra är det familjära. Vi är ett privatägt familjeföretag i tredje regin och den familjära känslan ska alltid genomsyra vårt företag och våra återförsäljare.
I glassbaren på Mall Of Scandinavia erbjuds kulglass, milkshakes och hela glassmenyer samt glasstårtor.

Dela

Fler nyheter i Förädling och Mötesplatser

Här skapas framtidens gröna favoriter

Vegetariska proteiner – hur når vi ut med ännu bättre produkter till konsument? Det var utgångspunkten för en spännande “FINEST-dag” hos GroPro i Bjuv i onsdags, där forskare och livsmedelsföretag delade med sig av sina kunskaper.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.