4 december 2025
Du är en av talarna på Trendkoll i februari. Vad ska du tala om?
– Jag och min kollega Helena Sandström ska ge exempel på den enorma hajp som går viralt över världen nu för svenskt godis i allmänhet och svenska varumärket BUBS i synnerhet. Vi kommer även berätta om hur det påverkat vårt beslutsfattande och vår affärsmodell.
Vad vill du att deltagarna ska få med sig?
– Inspiration över hur produkter och varumärken från Sverige ses internationellt. Och förhoppningsvis inspiration från våra lärdomar i att hantera en plötslig oplanerad efterfrågan, både med framgångar och misstag.
Vad tror du är branschens största utmaning just nu?
– Att skapa ett högre konsumentförtroende och stolthet för svenska livsmedel med fokus på kvalitet, hållbarhet, beredskap och att de skapar massor av arbetstillfällen i stad och landsbygd. Efter år av hög inflation där livsmedel stått i den mediala skottgluggen har prisfokuset tagit för stor plats.
Och i övrigt – vad händer hos er just nu?
– Vi har fullt upp med att bygga lager inför julhelgernas mysstunder. Mer specifikt för BUBS så öppnar vi den första flaggskeppsbutiken, i december i Stockholm. Vi jobbar också typ dygnet runt med att fördubbla kapaciteten i fabriken i Jönköping, så att vi kan finnas mer tillgängliga för BUBS alla fans världen över.
Trendkoll 2026 är ett stort branschevent som arrangeras av Livsmedel i fokus i februari. Vill du veta mer? Du hittar all information HÄR!
Dela
Fler nyheter i Människor och Mötesplatser och Trend
Märkningsdagen: Livsmedelsbedrägerierna omsätter 14 miljarder kronor per år
Matfusk, AI och branschgemensamma klimatberäkningar. Det var bara några av alla aktuella ämnen som stod i fokus under årets upplaga av Märkningsdagen.
5 december
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.



