26 mars 2021
Hur mycket påverkar all reklam och marknadsföringsdrivna trender egentligen konsumentens val kring livsmedel? Vad är det som styr? Omställningsfrågan? Kött eller grönt? Här får vi svar på när vi frågat svenskarna om deras preferenser och vad dem faktiskt tycker är viktigt. Det är några av de frågor som Gunnar Gidefeldt, Kommunikationschef LRF, kommer att prata om på Livsmedel i fokus Trendseminarium 2021.
Läs mer om övriga talare här: Trendseminarium 2021
Dela
Fler nyheter i Människor och Trend
Ny studie: Svenskproducerad mat i topp
Att maten är svenskproducerad en av de viktigaste faktorerna vid valet av mat och dryck i butik, enligt en färsk attitydundersökning från Demoskop som Svenskmärkning AB står bakom. Ägg, mjölk, fågel, potatis, nötkött och fläskkött är de varor som svenska folket tycker är viktigast att köpa av svenskt ursprung.
21 mars
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.