Dalarna möter Grekland i nytt koncept

Leksands knäckebröd och Fontana går samman i en gemensam kampanj. Tillsammans har de båda familjeföretagen tagit fram konceptet ”Dippa varje dag – med gott samvete”.

Tunnknäcke från Leksands knäckebröd och hummus från Fontana spelar huvudrollerna i det nya samarbetet mellan två svenska livsmedelsföretag med helt olika produktportfölj. Uppmaningen att dippa varje dag med gott samvete handlar om att få njuta av livets goda med gott samvete för både hälsa och miljö.

Men hur uppstod den här idén egentligen?

– Trots avståndet, både geografiskt och vad vi tillagar, så har vi alltid känt en speciell koppling till Fontana. En självklar del i kopplingen är att vi båda i grunden är familjeföretag, men också hur vi delar passionen för vad som innebär absolut högsta kvalitet, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Och Corina Papadopoulou, kommunikationschef på Fontana, håller med:

– Vi har bägge verkat länge inom samma bransch samtidigt som vi alltid delat samma vision kring att det är råvarorna som i slutändan gör den största skillnaden, säger hon.

Kampanjen startar vecka 38 och pågår i butik fram till vecka 44.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling och Trend

Blekinge Skorpan är Årets Livsmedelsexportör: “Haft flyt i maskineriet”

Genom en ambitiös exportsatsning har Blekinge Skorpan nått en imponerande ökning av exporten på hela 115 procent sedan 2022. Nu belönas företaget med priset Årets Livsmedelsexportör 2024.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.