Gäster stöttar krogbranschen – 30 000 bud på Carlsbergs stammisglas

Carlsbergs satsning på ett särskilt stammisglas för att stötta lokala krogar fick över 30 000 bud och inbringade totalt en miljon kronor.
– En tydlig påminnelse om den starka relationen mellan restaurangen och dess gäster, säger Peter Hammarstedt vd för Carlsberg Sverige.

För att hjälpa restaurangnäringen, som drabbats hårt under den pågående coronapandemin, hyllar Carlsbergs senaste kampanj relationen mellan en restaurang och dess stammisar. Öljätten har tagit fram så kallade stammisglas – som endast görs i ett exemplar per krog – som auktionerats ut på Tradera till högstbjudande.

Mellan den 15 och 28 juni har kroggäster från hela landet tillsammans lagt över 30 000 bud; totalt 816 restauranger från hela landet har omfattats av budgivningen.

– Alla vi som vill kunna skapa nya minnen på den lokala kvarterskrogen, favoritpuben på hemorten eller sjöbaren vid sommarstugan behöver även framöver göra vad vi kan för att vi ska ha en livskraftig restaurangbransch, säger Peter Hammarstedt vd för Carlsberg Sverige.

Totalt inbringade auktionerna 458 857 kronor. Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige den summan och rundar av uppåt, vilket totalt innebär 1 miljon kronor som fördelas bland alla de restauranger som varit med.

Fler nyheter i Corona och Förädling och Restaurang

Ingelsta Kalkon slår igen butiker: “Tuff konkurrens”

Ingelsta Kalkon inleder förhandlingar om att stänga ned tre av sina totalt fem delikatessbutiker.
– Vi väljer att lägga fokus på det vi är bra på, säger vd Jörgen Svensson.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.

Bli medlem