Middagsfrid växlar upp: ”Ett helt nytt erbjudande”

Ny teknisk plattform, ny leveranslösning och ny grafisk profil. Det Axfood-ägda matkassebolaget Middagsfrid storsatsar med ett större fokus på flexibla och hälsosamma måltidslösningar.

Axfoods matkassebolag Middagsfrid lanserar ett helt nytt kunderbjudande som ska inspirera, förenkla och underlätta för både nya och befintliga matkassekunder.
– Vi har lyssnat till vad våra kunder vill se hos en modern matkasseleverantör. Vi bygger vidare på Middagsfrids själ – med fokus på goda recept och riktigt bra mat, men utvecklar erbjudandet med mer variation, ökad enkelhet, och erbjuder nu hälsosamma och flexibla matkassar över större delen av landet, säger vd Malin Wiklander.


Utöver den nya e-handelsplattformen, mer flexibla matkassar och förbättrade flöden har en ny grafisk profil tagits fram och stora förbättringar har gjorts i bakomliggande led. Man har bland annat startat ett eget lager i Årsta och inlett ett leveranssamarbete med Gordon Delivery, som innebär att man numera når kunder i större delen av landet.

– Sammantaget är det ett helt nytt erbjudande som våra kunder möts av, där basen i riktigt bra och hälsosam mat fortfarande står i centrum och alla kan känna igen sig i. Med enklare, mer inspirerande och lättlagade recept, förpackningar i anpassade storlekar och en enkelhet att välja både vilka rätter du vill ha och kombinera samt hur många dagar du vill ha dem tror och hoppas vi att våra trogna kunder ska uppskatta de stora förbättringarna, samtidigt som vi lockar många nya kunder, säger Malin Wiklander.

Middagsfrid grundades 2007 och har varit en del av Axfoodfamiljen sedan 2017.

 

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Måltider och Värdekedjan

Ny tjänst gör det lättare för livsmedelsföretag att donera överskott

Nu kan livsmedelsföretag och leverantörer lättare donera till Matmissionen med hjälp av en ny tjänst på plattformen Dagligvaruklipp.
– Det är många som behöver bli av med sina överskott. Tillsammans kan vi göra nytta för både människa och miljö, säger Erik Hayling, vd på Dagligvaruklipp.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.