Unikt samarbete för hållbart öl-mode

I morgon 1 november slår Poppels Citybryggeri i Göteborg upp dörrarna för ett helt nytt koncept där det genuina hantverket står i centrum – från bryggning till nål och tråd.
– Vi älskar hantverk – oavsett om det handlar om smak, textil eller konst, säger Magnus Pettersson Otterberg på Poppels.

Tillsammans med secondhandkedjan Beyond Retro och konstnären Martin Jahnke, som står bakom Bad Weather Chainstitch, presenteras en limiterad kollektion av återbrukade plagg, manuellt broderade med Poppels- och ölmotiv.
Under kvällen kommer delar av bryggeriet vid Hisingsbron att förvandlas till ett showroom, där besökare får ta del av tio unika plagg, handplockade från Beyond Retro och förädlade med originalbroderier av Jahnke. Kollektionen säljs exklusivt på plats – varje plagg är ett konstverk och finns endast i ett exemplar.
Dessutom bjuds på ”live-brodering” på plats, där besökarna kan ta med sina egna favoritplagg och få dem personligt broderade under kvällen.
– Vi vill hylla gediget hantverk och visa att både öl och mode kan vara hållbart producerade, utan att kompromissa med kreativiteten, säger Magnus Pettersson Otterberg på Poppels.
Poppels har dessutom bryggt upp en specialöl för kvällen: Stitch Me Up NEIPA, en grumlig IPA i New England-stil.

Dela

Fler nyheter i Dryck och Trend

Rekordår för cider från Herrljunga

Sveriges största cidervarumärke, Herrljunga cider, har haft en försäljningsökning på över en halv miljon liter under årets första halvår. Nu spår bolaget Herrljunga Drycker att 2025 blir deras mest framgångsrika år hittills.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.