9 september 2020
– Satsningen är efterfrågad. Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och som nu erbjuds brett till butiker och företag, säger Lotta Hovammar, kommunikationsansvarig på Svenskmärkning.
Under veckan 41 satsar organisationen dessutom lite extra.
– Då satsar vi på en Från Sverige-vecka i butik, säger Lotta Hovhammar.
Syftet med veckan är att visa upp bredden av produkter. I dag finns det drygt 10 500 Från Sverige-märkta varor från närmare 200 varumärken.
I oktober satsar Svenskmärkning även mer på annonsering i sociala medier och utomhusreklam.
– Märket är välkänt med en kännedom på 84 procent och har ett högt förtroende. Med annonseringen vill vi stötta butikskommunikationen och samtidigt lyfta fram märkets kriterier.
Dela
Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Värdekedjan
Förädling Människor Värdekedjan
Livsmedelsstrategin 2.0: ”Möjlighetsfönstret står på vid gavel”
Torsdagen den 18 april bjöd landsbygdsminister Peter Kullgren in till ett möte om den nya livsmedelsstrategin 2.0. Livsmedel i fokus fick en pratstund med Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef på Livsmedelsföretagen, som var en av dem som deltog.
18 april
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.