Nu är Orklas nya satsning invigd: ”Stort intresse”

Frankful Butik och Restaurang är namnet på Orklas senaste satsning, vilken ska fungera som såväl skyltfönster som innovationsinkubator med fokus på att hitta lösningar för framtidens mat inom planetens gränser.

Frankful Butik och Restaurang ligger i entrén på Orklas huvudkontor i Malmö och genom en glasruta kan gästerna följa arbetet i livsmedelsföretagets innovationskök där framtidens mat utvecklas.

– Vi är väldigt glada för alla som ville komma och fira invigningen med oss och det varma mottagande som vi fick från alla. Redan första dagen serverade vi nästan 700 luncher och vi kan konstatera att det finns ett stort intresse för att äta riktigt gott och samtidigt klimatsmart, säger Josefin Buregård, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Ambitionen är att ”servera härliga smaker och kombinationer för att ge inspiration och nyfikenhet till gästerna att fortsätta äta klimatsmart mat”. Restaurangen serverar olika rätter som Orkla vill testa under just varumärket Frankful, men även Orklas andra varumärken som Felix, Anamma och Paulúns kommer att ta plats på scenen.

Dela

Fler nyheter i Förädling och Mötesplatser och Restaurang

Han ska laga världens godaste barnmat: ”Viktig markör”

När världens mest prestigefyllda kocktävling, Bocuse d’Or, avgörs i Lyon 22-23 januari nästa år är god och hälsosam mat för barn i fokus.
– En otroligt rolig och spännande utmaning som nog ingen hade förväntat sig, säger Jimmi Eriksson, som tävlar för Sverige.