Nu är Orklas nya satsning invigd: ”Stort intresse”

Frankful Butik och Restaurang är namnet på Orklas senaste satsning, vilken ska fungera som såväl skyltfönster som innovationsinkubator med fokus på att hitta lösningar för framtidens mat inom planetens gränser.

Frankful Butik och Restaurang ligger i entrén på Orklas huvudkontor i Malmö och genom en glasruta kan gästerna följa arbetet i livsmedelsföretagets innovationskök där framtidens mat utvecklas.

– Vi är väldigt glada för alla som ville komma och fira invigningen med oss och det varma mottagande som vi fick från alla. Redan första dagen serverade vi nästan 700 luncher och vi kan konstatera att det finns ett stort intresse för att äta riktigt gott och samtidigt klimatsmart, säger Josefin Buregård, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Ambitionen är att ”servera härliga smaker och kombinationer för att ge inspiration och nyfikenhet till gästerna att fortsätta äta klimatsmart mat”. Restaurangen serverar olika rätter som Orkla vill testa under just varumärket Frankful, men även Orklas andra varumärken som Felix, Anamma och Paulúns kommer att ta plats på scenen.

Dela

Fler nyheter i Förädling och Mötesplatser och Restaurang

Cloetta vill ha lugn i stormen: “Inget försäljnings- eller produktionsstopp”

Chokladtillverkaren Cloetta har valsat runt i den mediala hetluften under stora delar av tisdagen efter att nyhetsbyrån Siren rapporterat om att företaget stoppat försäljningen av hundratals ton chokladprodukter på grund av kontaminerad palmolja. Enligt kommunikationsdirektören Laura Lindholm stämmer inte de uppgifterna.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.