Pågen stöttar Sveriges Stadsmissioner: “Trygghet och bröd”

För att stötta socialt utsatta barn, unga och familjer går Pågen för tredje året i rad in i partnerskap med Sveriges Stadsmissioner som nationell huvudpartner.

På Pågens är man stolta över att fortsätta samarbetet med Sveriges Stadsmissioner och stötta deras viktiga hjälpverksamhet för tredje året i rad.
Det förklarar Berith Apelgren, informations- och hållbarhetschef på Pågen, i ett pressmeddelande.
– Trygghet och bröd på bordet är tyvärr inte en självklarhet för alla. Det tuffa omvärldsläget innebär att det arbete Sveriges Stadsmissioner gör är av stor betydelse för många utsatta människor, säger hon.
Som tillägg till partnerskapet drev Pågen också för andra året i rad kampanjen ”En godare jul för alla”, där brödkonsumenters Swish-bidrag till Sveriges Stadsmissioner dubblerades och landade på 200 000 kronor.
Jonas Wihlstrand, generalsekreterare på Sveriges Stadsmissioner, är glad över att Pågen fortsätter som nationell huvudpartner även det här året.
– Genom vårt partnerskap med Pågen kan vi nå ut till ännu fler människor som är i behov av vår hjälp och stöd, och på så sätt göra en ännu större skillnad, säger han i en kommentar.

Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd. Familjeföretaget omsätter 3,4 miljarder kronor och har drygt 1400 medarbetare.

Dela

Fler nyheter i Förädling och Värdekedjan

Grossist lanserar recept på framtidens krogklassiker

Martin & Servera tar hjälp av kändiskockar för att twista älskade krogklassiker med lägre klimatpåverkan.
– Trenden är tydlig, allt fler gäster vill ha klimatsmart och mer växtbaserat på tallriken, och vi vet att restaurangbranschen vill visa vägen, säger kommunikations- och hållbarhetsdirektören Kristina Ossmark.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.