Eldorado presenterar juiceinspirerad klädkollektion

Badkläder tryckta med juicepaket och grillost kan bli hetast på stranden i sommar. I dag släpps lågprisvarumärket Eldorados årliga sommarkollektion.

Axfoods varumärke Eldorado satsar hårt på kollektioner inspirerade av deras produkter och har släppt flera klädkollektioner influerade av varumärkets egna produkter som gjort succé på sociala medier.

I dag släpps den senaste sommarkollektionen, som består av en baddräkt, en sidenscarf, ett solvisir och ett set med skjorta och badbyxor, och som plåtats tillsammans med Sverigeeliten i vattenskidor.

– Våra tidigare kollektioner har fått enormt bra spridning och särskilt bland unga, vilka är vår primära målgrupp. Detta ​är ett bevis på att vi satsar rätt i vår innovativa kommunikation​, säger ​Emma Töpel Hanson, chef för marknadskommunikation av egna märkesvaror på Axfood.

En stor inspirationskälla har varit varumärkets klassiska juicer, som används på en rad olika sätt. Mönstret till den grafiska sidenscarfen är designoriginalet som används vid tryck av apelsinjuiceförpackningen. Det lila setet är sytt i ett specialdesignat tyg med prints från olika juicedrycker och med ett bakgrundsmönster från Eldorados grillost. Apelsinjuicen återkommer även som mönster på den vita baddräkten.

Kollektionen kommer i första hand att gå till personer som fattat tycke för de tidigare kollektionerna, men finns även för försäljning i limiterad upplaga på Eldoradovaror.store från och i dag.

Fler nyheter i Trend

Färska siffror om svensk fiskkonsumtion: “Unga är sämst i klassen”

Sju av tio svenska konsumenter vill äta mer sjömat i framtiden, enligt en stor internationell undersökning från Norges Sjömatråd. Studien visar även att 66 procent av svenskarna enbart äter sjömat en gång i veckan – eller ännu mer sällan.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.

Bli medlem