Här är nya utmanaren i salladshyllan

Efter tio år i restaurang- och storköksbranschen tar Chef’s Cut nu klivet in i detaljhandeln. Ambitionen är att göra det enklare även för hemmakocken att laga godare och grönare måltider.

Med olika typer av småblad, färdigskurna salladsblandningar och rotfrukts- och kålmixar vill Chef’s Cut “sätta en ny standard i salladshyllan”.

– De allra flesta vill äta mer grönsaker, men samtidigt tycker många att det är svårt att få till det. Därför är vi generösa med enkla och goda tips på hur produkterna ska tillagas, vad de smaka och vad som passar bra att servera till. Allt för att göra det enkelt att laga godare mat varje dag, säger Thomas Eriksson, affärsområdeschef på Total Produce Nordic och ansvarig för Chef’s Cut.

Lanseringen innehåller tre produktgrupper: fräscha småblad, skurna matiga salladsblandningar och krispiga rotfrukts- och kålmixar. Merparten av grödorna odlas på svenska gårdar så länge säsongen tillåter det.

Under november kommer även butiksmaterial som säljstöd och för att hjälpa konsumenterna att hitta rätt i hyllan.

Chef’s Cut är ett varumärke från Total Produce Nordic AB med ett brett sortiment av färdigblandade, skalade, strimlade, hackade, svarvade, picklade och förkokade produkter.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Förädling och Primärproduktion

Beredskapsexperten: “Jag älskar problem som folk vill ha lösningar på”

Ulrika Dahlin är beredskapsansvarig på Svensk Dagligvaruhandel, med uppdrag att koordinera och företräda dagligvaruhandelns intressen i arbetet med beredskap och Sveriges livsmedelsförsörjning.
– Förmågan att snabbt ställa om ligger i handelns affärsmodell, säger hon.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.