26 juni 2020
Axfoods varumärke Eldorado satsar hårt på kollektioner inspirerade av deras produkter och har släppt flera klädkollektioner influerade av varumärkets egna produkter som gjort succé på sociala medier.
I dag släpps den senaste sommarkollektionen, som består av en baddräkt, en sidenscarf, ett solvisir och ett set med skjorta och badbyxor, och som plåtats tillsammans med Sverigeeliten i vattenskidor.
– Våra tidigare kollektioner har fått enormt bra spridning och särskilt bland unga, vilka är vår primära målgrupp. Detta är ett bevis på att vi satsar rätt i vår innovativa kommunikation, säger Emma Töpel Hanson, chef för marknadskommunikation av egna märkesvaror på Axfood.
En stor inspirationskälla har varit varumärkets klassiska juicer, som används på en rad olika sätt. Mönstret till den grafiska sidenscarfen är designoriginalet som används vid tryck av apelsinjuiceförpackningen. Det lila setet är sytt i ett specialdesignat tyg med prints från olika juicedrycker och med ett bakgrundsmönster från Eldorados grillost. Apelsinjuicen återkommer även som mönster på den vita baddräkten.
Kollektionen kommer i första hand att gå till personer som fattat tycke för de tidigare kollektionerna, men finns även för försäljning i limiterad upplaga på Eldoradovaror.store från och i dag.
Dela
Fler nyheter i Trend
Här är första ölet som bryggs på åkerböna
Nu lanseras det första ölet i Sverige som är bryggt på åkerböna: en New England IPA med namnet ”Bean Me Up”. Bakom satsningen står hantverksbryggeriet Poppels Bryggeri i Jonsered i samarbete med Viking Malt.
2 maj
Gå med i nätverket idag!
Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.