Rekord – igen – för alkoholfri öl

Alkoholfri öl har här länge varit poppis i Sverige. Under 2020 ökade försäljningen av alkoholfri öl på nätet explosionsartat, med hela 239 procent jämfört med 2019. Även under 2021 syns en markant ökning, på 31 procent jämfört med 2020.
– Sedan lanseringen av Carlsberg Alcohol Free för över 15 år sedan har vi sett ett tydligt skifte i synen på alkoholfri öl – från ibland påtvingat till ett aktivt smakfullt val, säger Peter Hammarstedt VD Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande från företaget.

Dela

Fler nyheter i Dagligvaruhandel och Dryck och Trend

Nya siffror: Så mycket spenderar svenska hushåll på mat

Svenska hushåll lägger en allt mindre andel av sina inkomster på livsmedel, som bara utgör cirka 13 procent av hushållens totala utgifter. Det visar en färsk rapport som Svensk Dagligvaruhandel tagit fram.

Gå med i nätverket idag!

Så missar du inte de viktigaste branschnyheterna, temaseminarierna och studiebesöken.