Nyhetsarkiv

Synpunkten: Bryr sig ingen om hållbarhet längre?

Spela på starka känslor och kommunicera på ett sätt som roar och imponerar. Det är kommunikationsexperten Edward Boëthius bästa tips för att lyckas med att nå ut med hållbarhetsbudskap. "Fråga er inte om ni har gått för långt, fråga er om ni gått tillräckligt långt. Annars kommer ingen att bry sig om vad ni har att säga, oavsett hur fint och viktigt det är", skriver han bland annat i en krönika för Livsmedel i fokus.

2024-04-09T19:37:36+02:009 apr 2024|Hållbarhet, Människor, Värdekedjan|

Ny databas samlar offentliga inköp av livsmedel: “En möjlighet för producenterna”

Vilka livsmedel köper kommunerna? I den nya SILO-databasen finns möjlighet att ta reda på allt från stor andel svenskproducerade produkter som serveras till vilken förädlingsgrad råvarorna har samt vilka producenter och leverantörer kommunerna har.
– Det här kan bidra till ökad innovation hos företagen, säger Eva Sundberg, sakkunnig på Jordbruksverket som står bakom satsningen.

2024-04-15T12:52:38+02:009 apr 2024|Förädling, Måltider, Värdekedjan|
Till toppen